dilluns, 16 de març del 2020

TASCA 2 : 17/03/20

MATEMÀTIQUES:
Calcula el valor de les següents sumes de nombres decimals:
 a)815,243 + 837,232
 b)606,215 + 541,157
 c)65,31 + 76,4  
d)727,148 + 76,078
 Calcula el valor de les següents restes de nombres decimals:  
a)528,405 – 430,410
 b)455,401 – 106,684 
 c)605,002 – 55,464 
 d)560,338 – 358,606 

 1- La suma de dos nombres decimals és 52,63. Si un dels sumands és 28,557, calcula'n l'altre. 
2- Un dia a les 8 del matí la temperatura era de 10,5º i a les 12 del migdia era de 17,3º. Quants graus ha pujat la temperatura?
 3- Les alçades de tres amics sumen 5 metres. Maria fa 1,61 m i Ximo 1,67 m. Calcula quant fa Manolo
.4- En un ascensor carreguen 5 bosses de 12,745 kg cadascuna. Hi pugen dues persones que pesen65 kg i 85,7 kg. L'ascensor admet, com a màxim, 350 kg de càrrega. Hi pot pujar una altra persona que pesi 86,7 kg? 
5- Jaume va a comprar i porta una cistella que pesa 1,5 kg. Compra dues bosses de taronges que pesen 3,4 kg cadascuna. Quants quilos pesa en total la compra?

PLÀSTICA 
En lloc de tenir sa jaia quaresma ,avui fabricarem sa JAIA CORONA, i així li podrem llevar una cama cada dia, per cada dia que estam a casa. Quan l'hagueu feta li feis una foto abans de llevar les dues primeres cames. A veure qui fa la més original i guapa, ja que llavors la dureu a classe i votarem la millor.També si voleu enviar sa foto al correu nsoleret@gmail.com la vos publicarem aquí i així els tres sisens la veuran. Pensau a posar el vostre nom abans de fer la foto i el curs. ÀNIMS, vos posam un exemple.
CATALÀ
Hi havia una vegada en un país molt i molt proper, un virus que era conegut amb el nom de Coronavirus. Aquest virus, com tothom que es posa una corona al nom o al cap, volia conquerir tot el món i com que no tenia cames la única manera que tenia de fer-ho era anar saltant de persona en persona.

Van venir els homes i les dones més forts (o més ben dit, les dones i els homes que es creien els més forts) de tot el món, però cap va ser capaç de guanyar al virus, ja que aquest era tan petit que sempre sabia com esquivar els cops.

- I si és tan petit, com el podem guanyar?- va començar a preguntar-se tothom.

- Molt fàcil! – va dir un nen que passava per allà (un nen, que és tots els nens, i que en aquest conte simbolitza el sentit comú, una característica humana que sovint anem perdent a mesura que ens fem grans, igual que la capacitat de veure l’elefant dins de la boa de “El petit príncep”).

-Si no té cames - va seguir el nen - nosaltres som les seves cames. Si ens quedem tot el temps que puguem a casa, no podrà seguir avançant, i el vencerem sense lluitar, que és la manera com es guanyen les lluites més importants de la vida – va dir el nen deixant a tothom bocabadat.

I així va ser com tots els nens van quedar-se dues setmanes a casa, i com els adults vàrem aprendre una mica de sentit comú dels infants. Així va ser com tothom va tenir temps de tornar a llegir “El petit príncep”, i entendre’l. I així va ser com vàrem entendre que les victòries de debò es guanyen amb unes armes que són invisibles als ulls.
1,.Qui va arribar al país?
2.- Com volia conquerir el món?
3.- Per què volia conquerir el món d'aquesta manera?
4.- La gent perquè no el podia vèncer?
5.- Qui va donar la solució per vencer-lo?
6.-Què és el sentit comú? cerca-ho
7.- Escriu cinc exemples de la vida que són de sentit comú.
8.- Quina va ser la solució?
9.- Pinta amb els teus ulls així com t'imagines un elefant dins una boa(serp).
10.- Escriu exemples de coses que fan la gent gran i no són de sentit comú.
MÚSICA
Repassar el capellà i l'estranya joguina.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada